شعب مرکز: بیرجند و مشهد مقدس
شماره پشتیبانی 09157262646

یکی از علل خرابی انژکتور در خودروهایی که در کشورمان کار میکنند

ناخالصی های فیزیکی موجود در بنزین است.

این ناخالصی ها گاهی آنقدر ریز هستند که از فیلتر اولیه نصب شده بر روی پمپ بنزین و حتی فیلتر بنزین عبور میکنند و به انژکتور میرسند.

انژکتورها دارای یک فیلتر بسیار ظریف هستند که سوخت پیش از ورود به مجموعه انژکتور از آن عبور میکند تا برای آخرین مرتبه هرگونه ناخالصی داخلی آن پاک شود.

این فیلتر بسیار ظریف بوده و ممکن است به مرور در اثر ذرات معلق داخلی بنزین بگیرد.
به علاوه گاهی ذراتی کوچک و یا محلول در بنزین از این فیلتر عبور میکنند که بعداً می توانند بر روی سوراخ ریز خروجی انژکتور و یا فاصله میان سوزن انژکتور و دهانه آن رسوب کرده و میزان پاشش انژکتور را کم کنند.

در این شرایط با توجه به اینکه یک خرابی مکانیکی رخ داده است، ECU خودرو متوجه مشکل نمیشود و مدت زمان پاشش سوخت تغییر نمی کند اما این انژکتور به دلیل آنکه نمیتواند سوخت کافی را به بیرون بپاشد باعث ضعف توان موتور میشود.

باما مکانیک خودرو خود باشید

تعداد بازید : 399

پیام شما

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه و در هر زمان منتظر دریافت پیام ها،پیشنهادات و انتقادات شما هستیم.

بیرجند :
آدرس: نبش پاسداران 37
بیرجند:
آدرس: نبش جمهوری 28
دفتر مشهد
آدرس : نبش مفتح شرقی 6- جنب مسجد
Layer 1